Past dat leuke jurkje nu ook al niet meer? Heb je nu echt genoeg van die overtollige vetrolletjes boven die jeans en ben je nu klaar om eindelijk weer helemaal fit te worden en je lekker in je vel te voelen? Met deze afvaltips maak je een begin om dat gedroomde lichaam te krijgen.

Weet hoeveel calorieen je mag eten

De belangrijkste tip als het gaat om afvallen is het minderen van eten met veel calorieen. Hoeveel calorieen je per dag mag binnen krijgen verschilt per individu. Bij vrouwen ligt dit aantal meestal rond de 2000 per dag en bij mannen rond de 2500 calorieen per dag. Op internet zijn er talloze testen te vinden waarmee je kan uitrekenen hoeveel calorieen jij per dag mag binnen krijgen.

Vermijd alcohol

Hoe lastig dit soms ook kan zijn, als je graag gewicht wil verliezen is het echt van belang dat je dat wijntje of biertje laat staan. In alcohol zitten namelijk ontzettend veel calorieen die je in je strijd met die overtollige kilo's niet kan gebruiken. In plaats van een alcoholisch drankje, kun je beter kiezen voor bijvoorbeeld water of groene thee.

Schrijf op wat je allemaal eet en drinkt

Wanneer je graag wil afvallen is het handig om een eetdagboek bij te houden. Schrijf in een schriftje alles op wat je binnen krijgt aan zowel eten als drinken. Op die manier kan je niet alleen makkelijk uitrekenen hoeveel calorieen je binnenkrijgt, ook word je bewuster van het eten dat je nuttigt. Moet ik dat taartje zonodig eten en is die zak chips echt wel zo verstandig?

Eet niets meer in de 3 uur voordat je gaat slapen

Dat frietje na het uitgaan is dus echt een doodzonde! Het eten dat je later in de avond nog eet, wordt namelijk niet meer verbrand. Er bestaat dus een grote kans dat je lichaam dit gaat opslaan als vet. Als je toch honger krijgt later op de avond, probeer dan eerst water te drinken. Dit zorgt ervoor dat je hongergevoel minder wordt.

Beweeg!

Al deze tips zijn natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar als je echt snel resultaat wil behalen zul je toch echt van die bank af moeten komen. De belangrijkste tip is dus misschien wel om te bewegen. Elke dag bewegen is namelijk een erg belangrijke factor voor het verbranden van vet. Dit bewegen hoeft lang niet altijd zware inspanningen te zijn. Neem gewoon eens vaker de fiets in plaats van de auto of neem de trap in plaats van de lift.